Βοήθεια στο διαχειριστή

Χρήσιμες συμβουλές για την συντήρηση καυστήρα

  1. Φροντίστε οπωσδήποτε για την Συντήρηση του καυστήρα μία φορά τον χρόνο.

  2. Προτιμήστε τη διενέργεια της Συντήρησης αμέσως μετά τη λήξη της περιόδου θέρμανσης, δηλαδή Απρίλιο, Μάιο, Ιούνιο, ώστε να μην μείνουν τα κατάλοιπα της καύσης ολόκληρο το καλοκαίρι, οπότε καθίσταται πιο
    δύσκολος ο καθαρισμός και υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος διάβρωσης των εσωτερικών τοιχωμάτων του λέβητα.

  3. Αποθηκεύστε σε ασφαλές σημείο στο λεβητοστάσιο το Φύλλο Συντήρησης. Είναι απαραίτητο τόσο για πιθανό έλεγχο του Υπουργείου και την αποφυγή μεγάλων προστίμων, όσο και την έκδοση Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (μπορεί να το χρειαστούν άλλοι συνιδιοκτήτες).

  4. Κατεβάστε τον διακόπτη του ρεύματος κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου.

  5. Φροντίστε για την καθαριότητα του λεβητοστασίου, την ευκολία στην προσπέλασή του και την απομάκρυνση κάθε αχρείαστου (ειδικά εύφλεκτού) αντικειμένου.

  6. Φροντίστε για την πυρασφάλεια του λεβητοστασίου. Θα πρέπει να υπάρχει υποχρεωτικά ένας αυτόματος πυροσβεστήρας οροφής εντός και ένας πυροσβεστήρας χειρός εκτός του λεβητοστασίου. Μεριμνήστε για την συντήρηση των πυροσβεστήρων μία φορά τον χρόνο (νομοθεσία: Κ.Υ.Α. 618/43/20-1-2005 ΦΕΚ Β’52/20-1-2005)

Eνέργειες πριν την έναρξη του καλοριφέρ - αντιμετώπιση προβλημάτων

Πριν από την έναρξη του καλοριφέρ για την χειμερινή περίοδο, ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:

  1. ελέγξτε τη στάθμη του πετρελαίου. Χαμηλή στάθμη ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα.

  2. ανοίξτε τη βάνα του σωλήνα που οδηγεί το πετρέλαιο από τη δεξαμενή στον καυστήρα.

  3. ανοίξτε τη βάνα νερού του λέβητα και των σωλήνων (ΕΥΔΑΠ).

  4. ανεβάστε τους διακόπτες ρεύματος καυστήρα & κυκλοφορητή στη θέση Ι ή ΟΝ.

  5. προγραμματίστε τον χρονοδιακόπτη. Ρυθμίστε αρχικά την τρέχουσα ώρα μετακινώντας κυκλικά τον ωροδείκτη. Κατόπιν, πιέστε απαλά τα κλιπς ώστε να ρυθμίστε τα επιθυμητά προγράμματα.

  6. ρυθμίστε τον εξωτερικό θερμοστάτη (αν υπάρχει) μεταξύ 15-17 οC.

  7. ρυθμίστε τον εσωτερικό θερμοστάτη (αν υπάρχει) μεταξύ 20-22 οC.

  8. ο υδροστάτης καυστήρα πρέπει να είναι στους 70-85 οc. Βρίσκεται πάνω στον κεντρικό σωλήνα του ζεστού νερού στην έξοδο από το πάνω μέρος του λέβητα.

  9. ο υδροστάτης κυκλοφορητή πρέπει να είναι στους 30-45 οc. Βρίσκεται πάνω στον κεντρικό σωλήνα του ζεστού νερού στην έξοδο από το πάνω μέρος του λέβητα, δίπλα από τον υδροστάτη καυστήρα.

  10. σε περίπτωση που ο καυστήρας δεν παίρνει μπροστά:

α) αν το κόκκινο φωτάκι (μπουτόν) πάνω στον καυστήρα έχει ανάψει, τότε πιεστέ το. Εφόσον ο καυστήρας δεν ξεκινήσει, πιεστέ το μπουτόν το πολύ 2-3 φορές ακόμη. Αν και πάλι δεν ανάψει, καλέστε άμεσα την EUROPETROL στο 210 7710600.

β) αν το κόκκινο φωτάκι πάνω στον καυστήρα δεν έχει ανάψει, ελέγξτε ότι όλες οι ασφάλειες και διακόπτες είναι ανεβασμένοι (σε θέσεις on ή ι). Αν είναι όλες ανεβασμένες και ο καυστήρας δεν παίρνει, καλέστε άμεσα την EUROPETROL στο 210 7710600.

11. πριν την έναρξη των πρώτων κρύων, κάντε μια δοκιμαστική λειτουργία 20 λεπτών.

Χρήσιμες συμβουλές για την απολύμανση

  1. Η Απολύμανση πρέπει να γίνεται κάθε χρόνο, τουλάχιστον δύο φορές. Μην περιμένετε να δείτε κατσαρίδες για να κάνετε απολύμανση. Η πρόληψη είναι η αρχή της υγιεινής και της ασφάλειας.

  2. Φροντίστε για την Απολύμανση όσο το δυνατόν νωρίτερα, καλύτερα τον Μάιο. Μην περιμένετε να ανεβεί η θερμοκρασία στους 30oC. Η αναπαραγωγή των εντόμων γίνεται, κυρίως, την άνοιξη, αμέσως μετά το τέλος των κρύων του χειμώνα.

  3. Μη σφουγγαρίσετε ή ρίξετε νερά σε καμία περίπτωση στις ψεκασμένες επιφάνειες, τουλάχιστον για 5-6 ημέρες μετά την απολύμανση. Επικοινωνήστε με το συνεργείο καθαρισμού και ενημερώστε το για την ημέρα της Απολύμανσης.

  4. Εξασφαλίστε να είναι προσβάσιμοι όλοι οι κοινόχρηστοι χώροι, ώστε να ψεκαστούν λεπτομερώς όλες οι επιφάνειες.

  5. Ενημερώστε τους ενοίκους εγκαίρως για την Απολύμανση και προτρέψτε τους να κάνουν και εντός των διαμερισμάτων, ώστε να επιτευχθεί το βέλτιστο αποτέλεσμα.

  6. Αξιοποιείστε την έκπτωση 20% που σας παρέχουμε για την Απολύμανση του φθινοπώρου.

 

Χρήσιμες συμβουλές για την έκδοση κοινοχρήστων

  1. Προτιμήστε να εκδίδετε κοινόχρηστα κάθε μήνα. Με αυτόν τον τρόπο εισπράττετε σε συχνή και τακτική βάση χωρίς να μειώνεται το αποθεματικό, έχετε πιο εύκολο και πλήρη έλεγχο των εξόδων, αποφεύγετε τα λάθη, δεν αδικείτε κανέναν από πιθανές αλλαγές ενοικιαστών ή στη λειτουργία της θέρμανσης και δίνετε σε όλους τη δυνατότητα να πληρώνουν λιγότερα κοινόχρηστα κάθε μήνα αντί μεγάλα, δυσβάσταχτα ποσά που αφορούν 2μηναίες ή 3μηνίαιες.

  2. Μην περιμένετε την τελευταία μέρα κάθε μήνα για να δώσετε κοινόχρηστα. Συγκεντρώστε τα παραστατικά των δαπανών, σημειώστε τα στο φύλλο εξόδων της EUROPETROL ή στο τετράδιό σας και δώστε τα κοινόχρηστα μόλις είστε έτοιμοι.

  3. Καλέστε τα συνεργεία (Καθαρισμού, Ασανσέρ, Κήπου κ.α.) να πληρωθούν πριν το τέλος του μήνα. Έτσι, θα έχετε από νωρίς τις δαπάνες στα χέρια σας. Σε περίπτωση που δεν έχετε διαθέσιμα χρήματα, ζητήστε από τα συνεργεία να σας δώσουν τις αποδείξεις «επί πιστώσει» ή να σας προμηθεύσουν με φωτοτυπία των παραστατικών.

  4. «Μοιράστε» τις δαπάνες φροντίζοντας να μην «επιβαρύνετε» πολύ κάποιον μήνα και ο επόμενος να είναι με ελάχιστα έξοδα.

  5. Ζητήστε από όλα τα συνεργεία και τους τεχνίτες και για όλες τις δαπάνες νόμιμα παραστατικά. Πέρα από τη νομοθεσία που αυστηρώς επιβάλλει τα νόμιμα παραστατικά, θα πρέπει και για ουσιαστικούς λόγους έναντι των συνιδιοκτητών και συγκατοίκων σας να είστε απολύτως τυπικοί.

  6. Κρατάτε αρχείο με όλες τις δαπάνες. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσετε να κάνετε έλεγχο οποιαδήποτε στιγμή για το αν έχετε χρεώσει σωστά το σύνολο των εξόδων. Άλλωστε, θα πρέπει να μπορείτε να προσκομίσετε όλες τις αποδείξεις σε περίπτωση που σας το ζητήσει κάποιος συνιδιοκτήτης ή το Υπουργείο.

  7. Εισπράττετε τον παλιότερο μήνα: Σε περίπτωση που κάποιος ένοικος σας χρωστάει και παλαιότερα κοινόχρηστα, φροντίστε να εισπράττετε πάντα την πιο παλιά οφειλή. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα μπερδευτείτε, δεν θα έχει κανείς «πάτημα» να ισχυριστεί ότι έχει πληρώσει και θα είστε και νομικά καλυμμένος.

  8. Συλλέξτε αποθεματικό τους καλοκαιρινούς μήνες όταν τα έξοδα είναι μειωμένα. Ενόψει του χειμώνα, αλλά και για να έχετε χρήματα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (φθορές μηχανημάτων, υδραυλικά, αποχετεύσεις, αναπάντεχα έξοδα), μαζέψτε σταδιακά έξτρα αποθεματικό τους μήνες που δεν λειτουργεί η θέρμανση (Μάιος έως Οκτώβριος).

  9. Σημειώστε προσεκτικά τους μετρητές αυτονομίας και το υπόλοιπο της δεξαμενής του πετρελαίου για να αποφύγετε λάθη που θα οδηγήσουν σε διαξιφισμούς.

  10. Στις πολυκατοικίες με Φυσικό Αέριο και αυτονομία, σημειώστε τους μετρητές κάθε διαμερίσματος την ημέρα που παίρνει ενδείξεις και η Εταιρεία Παροχής Αερίου. Έτσι, θα έχετε την πιο σωστή κατανομή των δαπανών κοινοχρήστων.

  11. Μη διστάσετε να μας συμβουλεύεστε για οποιαδήποτε απορία σας σχετικά με τα κοινόχρηστα!

 

Γιατί πρέπει να έχουμε και να συντηρούμε τους πυροσβεστήρες

Υπενθυμίζουμε στους διαχειριστές ότι είναι δική τους ευθύνη η προμήθεια και η ύπαρξη συστήματος πυρασφάλειας στην πολυκατοικία τους. Τα καταστατικά των πολυκατοικιών, στην συντριπτική πλειονότητά τους, προβλέπουν την ασφάλεια πυρός και ως εκ τούτου σύστημα πυρασφάλειας, με το πλέον διαδεδομένο και οικονομικό να είναι οι πυροσβεστήρες. Μην αφήσετε κανέναν ένοικο να σας επιρρίψει πιθανές ευθύνες για κάποιο έκτακτο, δυσάρεστο συμβάν πυρκαγιάς. Οι πυροσβεστήρες είναι πολύ εύκολοι στη χρήση τους και έχουν μικρό κόστος ετήσιας συντήρησης. Επικοινωνήστε μαζί μας για την τοποθέτηση πυροσβεστήρων για την προστασία της περιουσίας σας.

 

Νόμοι - Διατάξεις

Ανελκυστήρας

Εργόσημο

Ηλιακοί θερμοσίφωνες

Θέρμανση

Κατοικίδια

Οικοδομές

Πυροπροστασία

Φυσικό Αέριο

 

Χρήσιμες ιστοσελίδες και τηλέφωνα

Αστυνομία-Πυροσβεστική

  • Άμεση Δράση (τηλέφωνο: 100)
  • Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία (τηλέφωνα: 170, 1964, 1014)
  • Δασική Υπηρεσία (τηλέφωνο: 191)
  • Πυροσβεστική Υπηρεσία (τηλέφωνο: 199)

Κυβέρνηση

Οργανισμοί-Υπηρεσίες

Υγεία